2013. március 13., szerda

Solera – Verdi: L'ESULE (A száműzött)




A SZÁMŰZÖTT
(L’esule)

Nézd csak, a dombok hátán
Csillog a holdfény! Lanyha éji szellő
Huncutan surran; siet, hogy felborzolja
Tükrét a békés tónak.

Miért, egyre ezt kérdem,
A legnyugodtabb órán,
Mért vagyok most is
Néma, ilyen elgondolkodó?

Itt minden
Boldog! A föld, a mennybolt
Csupa jókedv, mit át meg átjár a mámor;
S én számkivetve, könnyek közt élek, itt távol.

Ámde érzem, hazulról a szélben
Régen eltűnt időknek hangja hív:
Óh, mi szép volt, e percben újraélem,
Lángra gyullad a lázas, forró szív!

Óh, mi szép volt, mi szép egykor régen,
Újra lángra gyullad a lázas, forró szív!

Jártam pusztán, mezőkön, s a réten
Vadvirággal a pásztorlány beszórt;
Fényes bálban, ünnepélyben volt sok részem,
Ám a társam mindig bú, a bánat volt.

Ám a társam mindig bú, csak bánat volt.
Ám a társam mindig bú, csak bánat volt.

Mit várjak eztán? Búcsút int a kínnak
Büszke lelkem, és még ma égbe száll.
Halálom, jöjj, ne várass, csak téged hívlak,
S a hajdan kedves tájék újra vár!

Visszavár a régi tájék,
Semmi el nem zárja tőlem!
Könnyű fellegen arra szállnék,
Óh, te drága, drága hon!

Édesanyám, ki sorsom szánod,
Annyi könnyet ontva értem,
Arra szállok észrevétlen,
S könnyes orcád csókolom.

Könnyes orcád, míg újra felderítem, csókolom!
Könnyes orcád, míg újra felderítem, csókolom!

Ah!
Visszavár a régi tájék,
Semmi el nem zárja tőlem!
Könnyű fellegen arra szállnék,
Óh, te drága, drága hon!

Édesanyám, ki sorsom szánod,
Annyi könnyet ontva értem,
Arra szállok észrevétlen,
S könnyes orcád csókolom.

Könnyes orcád, míg újra felderítem, csókolom!
Könnyes orcád, míg újra felderítem, csókolom!
Míg a drága arcod könnyes, csókolom!
Míg a drága arcod könnyes, csókolom!
Míg van könny arcodon, csókolom!

Temistocle Solera – Csákovics Lajos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése