2013. március 19., kedd

? – Verdi: STORNELLO (Szakítás)





SZAKÍTÁS
(Stornello)

Azt mondod, már nem kellek… Már te sem kellesz…
Hogy sose’ voltam jó… Az te sem voltál…
Másfele dobtad hálódat a vízbe,
De én is máshol gyűjtöm már a rózsát…

Édesem, ebben egyet kell, hogy értsünk:
Te mégy, amerre tetszik, – így teszek én is,
De én döntöm majd el, hogy melyik úton;
Szolgálok bárkit – de csak, míg meg nem unom.

Egy állhatatos nő… csalóka ábránd,
Szeszélyes minden asszony, ez meg van írva…
Már rég nem nyújtasz bizsergető látványt…
S ha eltűnsz, hidd el, nem fakadok sírva.

Mint kismadár, ha kalitját kitárják,
Röppenek én is már, szabadon szállok,
De én döntöm majd el, hogy melyik úton;
Szolgálok bárkit – de csak, míg meg nem unom.

? – Csákovics Lajos

Az eredeti stornello rímképletétől – szem előtt tartva a szöveg hangulatát és a jó prozódiát – kénytelen voltam némileg eltérni, így inkább nem tartottam meg a Stornello címet, s ezért lett Szakítás a magyar cím.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése